Ви можете поставити питання фахівцям Українського культурного фонду і отримати на нього відповідь на той контакт, що вкажете у цій формі.
Для участі у конкурсах ви повинні зареєструватися у нашій системі. Якщо ви вже зареєстровані - увійдіть, якщо ні - зареєструйтесь.
Якщо ви забули ваш пароль - ви можете скористатися формою для відновлення паролю
Для участі у конкурсах ви повинні зареєструватися у нашій системі. Якщо ви вже зареєстровані - увійдіть, якщо ні - зареєструйтесь.
Якщо ви забули ваш пароль - ви можете скористатися формою для відновлення паролю
Якщо ви забули ваш пароль - ви можете надіслати собі на пошту форму для його відновлення!
Голова Наглядової ради Українського культурного фонду Наталія Кривда дала розгорнуте інтерв’ю інтернет-виданню lb.ua. Розмова з головою правління Громадянської мережі «ОПОРА» Ольгою Айвазовською торкнулась передусім питань фінансових викликів, з якими може стикнутися вітчизняний культурний сектор наступного року.
Наталія Кривда поінформувала про ризик скорочення видатків на Фонд у державному бюджеті України на 2025 рік удвічі. За словами голови УКФ, це негативно позначиться не лише на представниках сектору, але й на пересічних українцях.
«Знову йдуть розмови, що культура “не на часі” й в бюджеті на 2025 рік вдвічі уріжуть фінансування Українського культурного фонду. Зрізання грошей на культуру – це викачування крові з нації. Коли ви скорочуєте гроші на культуру, то ви втрачаєте націю. Ви втрачаєте вже не тільки території, ви втрачаєте людей, які живуть на цих територіях. Культура не просто найпотужніший актор на полі формування нації, а, разом з освітою, це єдині націоутворювальні механізми», – наголосила Наталія Кривда.
Окремий акцент під час інтерв’ю було зроблено на шляхах подолання фінансових викликів через ефективне приватне і державне партнерство. Наталія Кривда нагадала, що УКФ активно працює над пошуком джерел додаткового фінансування та напрацюванням механізмів його залучення.
«Ми працюємо з іноземними донорами – зустрічалися з окремими великими гравцями на цьому полі. І ми точно будемо звертатися до суспільства. Фандрейзити на культуру в умовах воєнного часу дуже складно. І це моральна дилема – людина розуміє, що, якщо в її сімейному бюджеті є 300 гривень для донатів, то це треба або відправити на дрон, або на тактичну медицину, або на підтримку бібліотеки у Херсоні, або театру в Миколаєві. Людина буде зважувати, адже зараз всім непросто. І тому також величезна робота – це пояснювати, що культура – це теж зброя, і ми маємо захищатися. Ми точно будемо займатися фандрейдзингом і ми точно сподіваємося на допомогу іноземних партнерів. Але я прекрасно розумію іноземних партнерів, які говорять, що готові нам допомагати, але ми маємо робити щось і самостійно. Наприклад, держава має виділяти кошти, а іноземні донори додадуть щось вже до цих коштів», – пояснила Наталія Кривда.
У розмові також було обговорено важливість адресної підтримки українських митців під час війни, розширення можливостей для їхньої участі у глобальних культурних процесах, а також інших ініціатив, спрямованих на збереження культурної спадщини та популяризацію української культури загалом.
«Культура – це простір народження сенсів. Вона не про декоративність, не про дозвілля, бо ми часто сприймаємо культуру як розвагу. Це, звісно, теж має право на існування, адже якась частина культури, в широкому сенсі слова, займається нашою розвагою і нашим дозвіллям. Але ключова функція культури в суспільстві – це соціальний каркас. Культура, мистецтво, література – це той цемент, той клей, який або склеює суспільство і робить його потужним, ефективним, дієвим, помітним на світовій арені та впливовим всередині країни, або не склеює і не робить», – додала Наталія Кривда.
Повний текст інтерв’ю голови Українського культурного фонду читайте за посиланням.
Нагадаємо, Український культурний фонд (УКФ) – державний оператор розвитку культури та креативних індустрій України. Інституція заснована у 2017 році на підставі Закону України «Про Український культурний фонд». Підтримка індивідуальних, національних та міжнародних культурно-мистецьких проєктів здійснюється на конкурсних засадах в межах семи секторів: аудіальне мистецтво, візуальне мистецтво, аудіовізуальне мистецтво, культурна спадщина, літературна справа, перформативне та сценічне мистецтво, культурна та креативні індустрії.
Упродовж семи років своєї діяльності Фонд профінансував 2717 проєктів. Сума інвестованих коштів у них становить понад 1,6 млрд грн, а кількість охопленої Фондом аудиторії – 53 млн осіб.
Категорія: Статті