+380 (44) 506 22 66 [email protected]

ЛОТ 3. Адаптація аудіовізуального контенту

Інструкція для заявників ЛОТ 3

Про ЛОТ 3. «Адаптація аудіовізуального контенту»

З початком неспровокованого повномасштабного російського вторгнення на територію України країна опинилася в умовах системного протистояння не лише на полі бою, а й у культурно-інформаційному просторі. У відповідь на виклики сучасної інформаційної війни та для зміцнення міжнародного іміджу України, Український культурний фонд започаткував ЛОТ «Адаптація аудіовізуального контенту», який покликаний стати ефективним інструментом стратегічної комунікації. 

ЛОТ спрямований на просування українського контенту на міжнародній арені, популяризацію ключових ідей та цінностей, а також на спростування дезінформації, адже у сучасних умовах війни важливість такого механізму важко переоцінити: через аудіовізуальний продукт Україна демонструє свою стійкість, трансформує сприйняття світу щодо українського суспільства та підкреслює власну культурну самобутність.

Мета ЛОТу — підтримка адаптації українського аудіовізуального продукту для користувачів різних мовних аудиторій, що дозволяє розширити доступ до українського контенту, підвищити його впізнаваність і забезпечити ефективне міжнародне просування. Особлива увага приділяється англомовній аудиторії, яка є топ-ціллю для глобального охоплення; іспаномовній, німецькій, китайській та турецькій аудиторіях, які мають високий потенціал для масових продуктів; а також франкомовній та італійській аудиторіях, орієнтованих на культурно-освітній або авторський контент. 

Адаптація передбачає дубляж, озвучення та створення субтитрів з урахуванням мовних і культурних особливостей аудиторії, що сприятиме висвітленню тематики війни та наслідків неспровокованої російської агресії, трансформації сенсів українського суспільства та демонстрації його стійкості, а також популяризації позитивного образу України у світі та протидії дезінформації. Завдяки ЛОТу український аудіовізуальний продукт отримує можливість стати потужним каналом культурної дипломатії та ефективним інструментом міжнародного комунікаційного впливу.

Загальний бюджет ЛОТу — 15 млн грн.* 

Мінімальна сума гранту (не може бути зменшена): 300 тис. грн. 

Максимальна сума гранту (не може бути збільшена): 1 млн грн.

Обов’язкове співфінансування у розмірі не менше 10% від загальної суми бюджету проєкту.

У межах цього ЛОТу підтримується один сектор культури та креативних індустрій – аудіовізуальне мистецтво.

Пріоритетні напрями підтримки ЛОТу «Адаптація аудіовізуального контенту»:

  • Культурно-мистецькі проєкти, що створюють умови для сталого міжнародного інтересу, розширюючи доступ міжнародної спільноти до українського аудіовізуального контенту завдяки адаптації українських фільмів, серіалів, документальних та анімаційних продуктів для різних мовних аудиторій. 
  • Підтримуються продукти, що які рефлексують на тему сучасних історичних подій та Війни за Незалежність України: висвітлюють наслідки неспровокованої російської агресії, проблеми постраждалих від війни українців, дітей внутрішніх переселенців, волонтерський рух, а також меморіалізацію героїчної боротьби українського народу.
  • Проєкти, спрямовані на осмислення та переформатування культурних наративів українського суспільства у поствоєнний період, транслюють нові смислів, цінності та культурну самобутність українського суспільства, демонструють його стійкість та здатність до відновлення.
  • Інноваційні та експериментальні формати аудіовізуального контенту з використанням цифрових технологій, VR/AR та інтерактивних платформ. 

Основний продукт ЛОТу:

  1. дубльована іншомовна аудіодоріжка


* Фонд залишає за собою право не витрачати всі кошти, передбачені цим ЛОТом. Звертаємо увагу, що бюджет ЛОТу може змінитися як у сторону збільшення, так і у сторону зменшення у разі внесення змін до відповідних нормативно-правових актів.

Заявником ЛОТу може бути юридична особа всіх форм власності або фізична особа-підприємець, кожна з яких зареєстрована на території України відповідно до чинного законодавства України не менше, ніж за два роки на дату оголошення конкурсу, за виключенням тимчасово окупованих територій України*, має відповідний досвід діяльності у кіновиробництві (відомості про яку(-го) внесені до Державного реєстра виробників, ргозповсюджувачів і демонстраторів фільмів не менше ніж за два роки на дату оголошення конкурсу.



* Відповідно до актуальних змін до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 28.02.2025 № 376.

Подача проєктної заявки на конкурс: 15.12.2025 – 15.02.2026 (до 18.00 за київським часом).

Відбір проєктів на відповідність технічним критеріям: 16.02.2026 – 02.03.2026. 


Реалізація проєктів включно з поданням звітності: з дати підписання Договору про надання гранту Фондом (але не раніше 01.06.2026 р.) до 30.10.2026.

Lot open calls

Program dates: 15 December 2025 — 30 October 2026