Ukrainian Cultural Foundation / FAQ

FAQ

Які цілі та завдання УКФ?

Український культурний фонд — державна установа, створена у 2017 році, на підставі відповідного Закону України, з метою сприяння розвитку національної культури та мистецтва в державі, забезпечення сприятливих умов для розвитку інтелектуального та духовного потенціалу особистості і суспільства, широкого доступу громадян до національного культурного надбання, підтримки культурного розмаїття та інтеграції української культури у світовий культурний простір. Діяльність фонду, згідно з чинним законодавством, спрямовується та координується Міністерством культури, молоді та спорту України.

Які пріоритетні напрямки діяльності УКФ на 2024 рік?

Культура без барʼєрів: сприяння дотриманню культурних прав, безбарʼєрного доступу до споживання і створення культурного продукту для всіх громадян, забезпечення рівних можливостей та ментальне відновлення через мистецтво для осіб, постраждалих від війни.

Збереження культурної спадщини: сприяння збереженню, відновленню, захисту та популяризації культурної спадщини, культурних цінностей та української мови в умовах війни.

Культурний та духовний підйом: підтримка культурно-мистецьких проєктів, спрямованих на культурний спротив російській агресії та підняття бойового духу українців через актуальний інноваційний культурний продукт, сучасні цифрові технології, прикладні дослідження та навчальні ініціативи для розвитку митців та діячів культури, медіа та креативних індустрій.

Міжнародна промоція України: підтримка проєктів, спрямованих на висвітлення російської загарбницької війни в Україні, осмислення ролі України у забезпеченні безпеки Європи та світу від збройної агресії російської федерації.

Відновлення та розвиток: підтримка проєктів, спрямованих на відновлення діяльності митців та культурних інституцій в Україні.

Які конкурсні програми реалізовує УКФ в 2020 році?

У 2020 році УКФ реалізовує наступні 10 програм, на які триває прийом заявок:

  1. Аналітика культури - програма має на меті компенсувати брак знань про стан справ та перспективи розвитку секторів культури та креативних індустрій та закласти фундамент для системного вивчення ринків, аудиторій та процесів суспільної трансформації у сфері культури.
  2. Навчання. Обміни. Резиденції. Дебюти прагне сприяти обміну знаннями, досвідом та ідеями в галузі культури та мистецтв, а також відкриттю нових мистецьких практик та імен.
  3. Інноваційний культурний продукт програма покликана через інновативний підхід розвивати різні сектори культури. Також програма спрямована на створення умов для культурного самовираження шляхом творення інноваційного конкурентоспроможного культурного продукту. Культурним продуктом у рамках програми є творчий та інтелектуальний результат людської праці в процесі культурної діяльності, творення якого направлено на сприяння розвитку культурної галузі.
  4. Інклюзивне мистецтво - програма спрямована на розвиток потенціалу митців з інвалідністю, активне залучення людей з інвалідністю до культурно-мистецького життя в країні та промоцію інклюзивного мистецтва в українському суспільстві. Програма розроблена у співпраці з Британською Радою в Україні в рамках мистецької програми Unlimited: Making the Right Moves.
  5. Аудіовізуальне мистецтво - програма спрямована на підтримку та розвиток українського аудіовізуального сектору, новітніх мультимедійних технологій, українського телебачення та радіомовлення, стимулювання митців до створення конкурентоспроможного продукту і популяризації українського аудіовізуального сектору за кордоном. У її фокусі: науково-пізнавальний, культурно-мистецький та соціальний контент, зокрема, теми протидії фейкам та інформаційній агресії.
  6. Знакові події програма спрямована на розширення вибору та можливості доступу до кроссекторального культурного контенту, розбудову партнерств у сфері культурних та креативних індустрій, розвитку внутрішнього та зовнішнього культурного туризму, на посилення позитивного іміджу України на міжнародній культурній арені. Програма націлена на підтримку культурного розмаїття та збільшення ролі культури в житті українського суспільства. 
  7. Мережі й аудиторії - програма покликана сприяти утворенню секторальних та міжсекторальних мереж у культурно-мистецькій сфері, стимулювати та підтримувати активну участь делегацій українських митців та інституцій у роботі міжнародних професійних творчих мереж, та сприяти формуванню попиту на культурно-мистецькі продукти і послуги серед потенційної аудиторії споживачів продуктів культурних, креативних та аудіовізуальних секторів.
  8. Культурні столиці України - програма надає можливість українським територіальним громадам у майбутньому претендувати на статус Культурної столиці Європи. Метою програми є сприяння промоції та розвитку культури в рамках реформи децентралізації з урахуванням спроможності територіальної громади, потреб й інтересів членів цієї громади.
  9. Культура. Туризм. Регіони - програма покликана посилити туристичну привабливість регіонів шляхом стимулювання місцевого культурного розвитку громад та генерування конкурентоспроможних культурних продуктів. Програма розроблена для спільного пілотного проекту УКФ, Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України» (КЕУ), SME.DO (офіс розвитку малого та середнього підприємництва при Міністерстві розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства). Для пілотного проекту обрано Програмою КЕУ дві області: Закарпатську та Одеську.
  10. Культура для змін - теми проектів у рамках конкурсної програми «Culture for changes» на 2020 рік: мають співвідноситись з темою засідання Генеральної Асамблеї Організації Об’єднаних Націй до 75-ї річниці, яка відбудеться у 2020 році  - “Майбутнє, якого ми прагнемо” та відповідати глобальним цілям сталого розвитку для вирішення завдань цього століття, а також для уникнення повторення катастроф минулого. Спільна програма підтримки Українського культурного фонду та програми «MEET UP! Німецько-українські зустрічі молоді» фонду «Пам`ять, відповідальність та майбутнє».

Які загальні бюджети програм у 2020?

Аналітика культури - 20 млн грн

Навчання. Обміни. Резиденції. Дебюти  60 млн грн

Інноваційний культурний продукт ‒  102 млн грн

Інклюзивне мистецтво - 30 млн грн

Аудіовізуальне мистецтво - 70 млн грн

Знакові події 100 млн грн 

Мережі й аудиторії - 20 млн грн

Культурні столиці України - 40 млн грн

Культура. Туризм. Регіони - 10 млн грн

Культура для змін - 10 млн грн

Бюджет програм може бути змінено після остаточного затвердження Державного бюджету України на 2020 рік.

Які є типи проектів? Чим вони відрізняються?

Фонд розрізняє три типи проектів: індивідуальний проект, проект національної співпраці, проект міжнародної співпраці.


Зверніть увагу, що для різних типів проектів передбачені різні умови фінансування Фондом. 


1.Індивідуальний проект — це культурно-мистецький проект, який реалізується за ініціативи та  участі одного заявника. Відповідно до правил Фонду, співфінансування для індивідуальних проектів не є обов’язковим, а отже сума гранту може бути 100% бюджету проекту. Цей тип проекту відкритий для подання заявок фізичними особами-підприємцями.  


2.Проект національної співпраці — це культурно-мистецький проект, який передбачає реалізацію проекту спільно із партнером або партнерами у двох або більше регіонах України. Мінімальне партнерство має включати одного заявника та одного партнера з різних областей України. Заявником і партнером цього типу проекту не може бути  фізична особа-підприємець


Відповідно до правил Фонду, співфінансування для проектів національної співпраці є обов’язковим і має становити 20% проекту (або більше). Це означає, що сума гранту від Фонду може становити лише 80% бюджету проекту (або менше). 


Отже, формула бюджету для проекту національної співпраці: 

грант (80%) + співфінансування (20%) = бюджет проекту (100%).


3.Проект міжнародної співпраці — це культурно-мистецький проект, що передбачає реалізацію проекту в Україні та/або за кордоном у партнерстві. Заявник має бути резидентом України, а один з партнерів нерезидентом. Заявником і партнером цього типу проекту не може бути  фізична особа-підприємець


Відповідно до правил Фонду, співфінансування для проектів міжнародної співпраці є обов’язковим і має становити 30% проекту (або більше). Це означає, що сума гранту від Фонду може становити лише 70% бюджету проекту (або менше). 


Отже, формула бюджету для проекту міжнародної співпраці: 

грант (70%) + співфінансування (30%) = бюджет проекту (100%).

Як визначити, на який ЛОТ програми подати свій проект?

Вибір ЛОТ-у безпосередньо залежить від мети та цілей проекту і обраних засобів її досягнення. Команді проекту потрібно проаналізувати проблему, яка вирішуватиметься в рамках виконання проекту, напрацювати шляхи її вирішення  та обрати інструментарій, що буде використовуватись для роботи з цільовою аудиторією. Після того, як ви визначилися з основними параметрами вашого проекту, визначтеся з програмою УКФ - шляхом вивчення та співставлення пріоритетів та цілей кожної із програм з цілями та очікуваними результатами вашого проекту. Відповідно, для вибору ЛОТ-у, вивчіть та співставте пріоритети підтримки, очікувані продукти в межах ЛОТ-у з тим, що ви плануєте досягти в рамках вашого проекту.

Скільки проектних заявок може бути подано від одного заявника?

У 2020 році діє правило:

1 заявник –  може подати до 3 заявок на програму, але  не більше 10-ти заявок на всі програми.

Це означає, що одна і та ж юридична особа або фізична особа-підприємець може бути заявником одночасно кількох конкурсних програм і може подати до 3 заявок на програму, але в цілому не більше 10 заявок в рамках всіх оголошених Фондом конкурсних програм.

При цьому проекти, що подаються від одного заявника на різні конкурсні програми повинні бути з різними назвами, цілями, завданнями, результатами та різними складами проектних команд.

Якщо заявник подає  на конкурс кілька проектів, то це означає, що окрім того, що проекти  мають різні цілі, завдання та очікувані результати, то і імплементація проекту повинна забезпечуватися різними командами. Член команди може бути задіяним в декількох проектах лише у випадках, якщо його/її зайнятість пропорційно розподіляється між обома проектами в межах  100%, і відповідно так само розподіляється їх оплата праці. Член команди може бути задіяним в декількох проектах якщо вони розмежовані в часі: наприклад, тривалість проекту 1 -травень-червень 2020, проекту 2 - липень- жовтень.

За умови перемоги кількох проектів від одного заявника, Фонд може підтримати до трьох проектів у рамках однієї конкурсної програми, але не більше п’яти проектів від одного заявника в межах усіх оголошених Фондом конкурсних програм.

Хто може бути заявником? Які вимоги до юридичних осіб та ФОП?

У програмах “Аналітика культури”,  “Навчання. Обміни. Резиденції. Дебюти”, “Інноваційний культурний продукт”, “Інклюзивне мистецтво”, “Аудіовізуальне мистецтво”, “Знакові події”, “Мережі й аудиторії” заявником може бути юридична особа всіх форм власності або фізична особа-підприємець, що зареєстрована на території України відповідно до чинного законодавства.  ФОП може бути заявником тільки в індивідуальному типі проекту.

У програмі «Культурні столиці України» заявниками  можуть бути лише органи місцевого самоврядування.

Щодо додаткових вимог до заявників (період, досвід  діяльності та ін.), які є індивідуальними у кожній окремій конкурсні програмі, просимо детально ознайомитися із розділом VII. “Вимоги до заявників та партнерів” Інструкції для заявників обраної вами програми. 

За лінком ми зібрали зведену інформацію в табличні формій по всім програмам

Які терміни подачі заявок на конкурс програм?

Граничний термін подачі на всі конкурсні програми УКФ для програм “Аналітика культури”,  “Навчання. Обміни. Резиденції. Дебюти”, “Інноваційний культурний продукт”, “Інклюзивне мистецтво”, “Аудіовізуальне мистецтво”, “Знакові події”, “Мережі й аудиторії” , “Культурні столиці України” - 15 січня 2020 року

Граничний термін подачі на всі конкурсні програми УКФ для програм “ Культура.Туризм.Регіони” та “культура для змін” - 31 січня 2020 року.

Який бюджет програми, який бюджет ЛОТ-у, які граничні суми бюджетів проектів?

Кожна програма має окремо визначені бюджет програми, бюджет ЛОТ-у і граничні суми бюджету для проектів. З граничними сумами бюджету проекту можна ознайомитись на сторінці кожної з програм сайту УКФ. За лінком ми зібрали зведену інформацію в табличні формі по всім програмам.

Чи можна для входу в особистий кабінет на офіційному сайті Українського культурного фонду використати логін та пароль, створений для конкурсних програм 2019 року?

Так, логін та пароль, які були створені та використовувалися заявником  для входу у особистий кабінет для участі у конкурсних програмах 2019 року, дійсні та можуть використовуватися для конкурсних програм 2020 року.

Що таке комунікаційний план проекту?

Комунікаційний план проекту відображає основні заходи,  заплановані командою проекту для ефективного інформування різних цільових аудиторій щодо власного проекту, і має відповідати цілям та завданням проекту. Комунікаційний план має містити інформацію про те, які ключові повідомлення про проект будуть поширюватися серед цільових аудиторій за допомогою яких методів та через які канали комунікації. Комунікаційний план має містити конкретизацію каналів комунікації та співпраці зі ЗМІ під час реалізації проекту. Різні канали комунікації мають корелювати з різними цільовими аудиторіями. В заявці можуть бути зазначені заплановані спікери та публічні особи, які підтримуватимуть проект в інформаційному просторі. Відтак необхідно звернути увагу на те, чи є вони лідерами думок і чи їхня репутація та риторика не суперечать чільним принципам УКФ. Комунікаційний план має бути детально розпланованим та реалістичним, логічно структурованим, а також містити кількісні та якісні показники досягнення комунікаційних цілей.

Чи покриваються витрати на реалізацію комунікаційної кампанії в рамках проекту?

Так, покриваються.

Що таке команда проекту?

Команада проекту - це група осіб, які безпосередньо керують та реалізують проект та відповідальні за досягнення проектних цілей.


У проектній заявці вказується команда проекту (основні виконавці) із зазначенням: ролі у проекті, переліку основних обов’язків, зайнятості у проекті (у відсотковому співвідношенні до зайнятості за основним місцем роботи або у інших проектах), відповідного досвіду, визначеною формою фінансових стосунків із організацією-заявником (Трудовий договір, ЦПХ, ФОП, волонтер інше). Просимо звернути увагу, що члени команди не можуть виступати одночасно постачальником товарів, робіт та послуг в проекті окрім зазначених функціональних обов’язків в проектній заявці.

Як розуміти вимогу Фонду, щодо реалізації проектів різними складами проектних команд, у випадку подання кількох проектів від одного заявника?

Якщо заявник подає на конкурс кілька проектів, то це означає, що окрім того, що проекти  мають різні цілі, завдання та очікувані результати, то і імплементація проекту повинна забезпечуватися різними командами. Член команди може бути задіяним в декількох проектах лише у випадках, якщо його/її зайнятість пропорційно розподіляється між обома проектами в межах  100%, і відповідно так само розподіляється їх оплата праці. Член команди може бути задіяним в декількох проектах якщо вони розмежовані в часі: наприклад, тривалість проекту 1 - травень-червень 2020, проекту 2 - липень-жовтень 2020.

Чи може проект, який подавався на конкурс УКФ, претендувати на одночасне фінансування від іншого донора/фонду?

Проект, який подавався на конкурс УКФ і містить однаковий перелік витрат може податися на підтримку і до інших донорів/фондів. В разі перемоги проекту і в конкурсі УКФ, і в конкурсі іншого донора проект може претендувати на отримання гранту лише від одного фонду, оскільки виникає ситуація подвійного фінансування одних і тих самих витрат по проекту. Якщо ж проекти доповнюють один одного в частині витрат, то кошти іншого донора можуть бути залучені в якості співфінансування за умови попереднього повідомлення про це Фонд шляхом внесення відповідної інформації в аплікаційному пакеті у розділі співфінансування, або узгодженням на етапі реалізації проекту.

Як надати активне посилання на установчий документ (Статут, Положення тощо)?

Введіть код, який ви отримали при державній реєстрації вашої організації. Цей код знаходиться в документі «ОПИС документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії "Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи».


Приклад:

Реєстраційний номер справи: 1_074_067914_44 

Код: 175870409137


Якщо цього коду у вас немає, завантажте відсканований установчий документ на Гугл-диск та надайте нам посилання.

Чи фінансує Український культурний фонд капітальне будівництво або реставрацію будівель в рамках реалізації проєктів?

Кошти, які були виділені на реалізацію культурно-мистецького проєкту, заборонено витрачати на послуги з розробки проектно-кошторисної документації, проведення капітальних ремонтів та будівельних робіт.