+38 (050) 629-18-08
+38 (044) 504-22-66
info@ucf.in.ua
27 Червень 2019, 15:06

Український культурний фонд продовжує розробку двох нових конкурсних програм, про що йшлося раніше. Залучивши експертів з різних секторів, УКФ провів круглий стіл для обговорення програми «Промоція культури та місцевий розвиток».

Учасниками зустрічі стали: Олеся Островська-Люта, генеральна директорка НКММК «Мистецький арсенал», Дарія Бадьйор, редакторка розділу «Культури» сайту «Лівий Берег», Олена Старанчук, кураторка Клубу ілюстраторів Pictoric, Наталія Кривда, експертка УКФ, професорка кафедри української філософії та культури КНУТШ, Катерина Рай, кураторка мистецький проектів, Інга Вишневська, директорка консалтингової компанії Solutions for People, Валерія Іонан, засновниця маркетингової компанії QUADRATE 28, представники Українського культурного фонду.

Питання до обговорення стосувалися ЛОТу 1 програми – «Розвиток аудиторії», місією якого має стати збільшення аудиторії бенефіціарів культурного продукту та учасників соціокультурного життя країни, а метою – підтримка проектів, які можуть стати підґрунтям для розвитку(розширення) аудиторії культурного продукту та/або інституції загалом.

Серед завдань зазначеного ЛОТу:

  • сприяти підвищенню доступності культурного продукту для аудиторії, яка цікавиться культурою опосередковано та потребує додаткових мотивації, споживацьких тригерів, аби стати постійними споживачами культурного продукту, шляхом проведення досліджень та виявлення факторів, які впливають на участь у/залученні до культурної діяльності;
  • підтримувати розробку освітніх/просвітницьких програм для потенційних споживачів культурних продуктів з метою підвищення їхньої грамотності у сфері культури;
  • сприяти використанню маркетингових підходів розвитку аудиторії для продуктів культурних, креативних та аудіовізуальних секторів.

У рамках ЛОТу «Розвиток аудиторії» результатом реалізації проекту може бути:

  • дослідження аудиторії;
  • просвітницькі кампанії;
  • PR-кампанії.

Після презентації робочої версії програми учасники круглого столу обговорили тривалість реалізації проектів у її рамках та власний досвід розвитку аудиторії. На думку Валерії Іонан для реалізації проектів достатньо двох місяців «це більш ніж достатньо для реалізації будь-якого проекту. Підготовчий етап – 2-3 тижні, потім ще 2-3 тижні на реалізацію. Ще залишиться час на підготовчому етапі, щоб зробити певні напрацювання, віжуали, креативні повідомлення».

Щодо розвитку аудиторії своїм досвідом поділилася Олеся Островська-Люта: «Треба зрозуміти, що означає культурна подія для киянина (візьмемо окремо, бо це місто, де більш інтенсивне життя). Що таке культурне життя взагалі, хто в сім’ї за нього відповідає? Наша гіпотеза, що це жінки, яку залучають до культурного життя дітей. Чи люблять це діти? Це окрема історія. Але ми лишаємо поза тим величезну аудиторію людей. До нас майже всі приходять з кимось, тобто очевидно, що відвідування виставок ‒ це частина товариського життя. Якщо проекти складні, порушують суспільно важливі теми, вони часто бувають мало відвідуваними. Ймовірно люди погоджуючись з тим, що тема важлива, не хочуть інвестувати свій час, свої емоції, свої зусилля в щось, що є травматичним. Для нормальної люди важко обговорювати свої травми. Це значить, що люди асоціюють культури з чимось розважальним».

Олена Старанчук вважає, що з аудиторією треба проводити освітню, роз’яснювальну діяльність: «Ми зрозуміли, що треба пояснювати будь-який проект. Ми їздили по регіонам, зібрали у обласних бібліотеках спільноти людей, пояснювали їм теми, які порушуємо, спочатку показали картинки, а потім почали говорити про медіаграмотність ‒ доволі складну тему. Найважливішим досвідом стало те, що, коли ти говориш з людьми, вони йдуть за твоєю думкою. Після того ми зрозуміли, що потрібно організовувати більше публічних просторів, більше залучати людей у інтерактивний спосіб до свого проекту». Наталія Кривда підтримала цю тезу, а також озвучила необхідність залучення до культури дітей шкільного віку: «Для мене розвиток аудиторії – це просвіта (я б не сказала що це освіта, а все таки просвітництво), дослідження, промо-кампанії. Запропонувала б культурній спільноті розробляти проекти, спрямовані на просвіту і освіту для цієї нової народженої аудиторії, і виховувати її». Катерина Рай порушила питання про брак фахівців у сфері розвитку аудиторії.

За результатами круглого столу було запропоновано спростити трактування поняття «розвиток аудиторії» в описі ЛОТу, переглянути обмеження подаватися заявнику лише раз на рік, обговорено ризики коротких термінів реалізації проектів міжнародної співпраці тощо. 

Український культурний фонд планує у серпні-вересні цього року представити програму «Промоція культури та місцевий розвиток» та оголосити конкурсний відбір проектів.  


Категорія: Новини