ЛОТ 1. Аудіовізуальний контент
Інструкція для заявників ЛОТ 1
Про ЛОТ 1. «Аудіовізуальний контент»
ЛОТ «Аудіовізуальний контент» створено для формування культурної ідентичності та зміцнення інформаційної стійкості аудиторії шляхом підтримки виробництва якісного, сучасного та конкурентоспроможного аудіовізуального продукту. ЛОТ охоплює широкий спектр жанрів і форматів — від традиційного телевізійного контенту та освітніх проєктів до інноваційних цифрових форматів, мультимедійних рішень і продукції для соціальних мереж. Особливий акцент робиться на творах, що здатні пропонувати нові способи осмислення української культури, історії, сучасності та майбутнього, а також формувати критичне й стійке інформаційне середовище.
Мета ЛОТу — перетворити український аудіовізуальний продукт із позиції «альтернативи» на повноцінний мейнстрим, що займає провідні місця у медіаспоживанні українців та привертає увагу міжнародної аудиторії. Програма спрямована на створення сталої культурної інфраструктури, посилення національної ідентичності, підвищення рівня інформаційної безпеки та розвиток креативної економіки. Підтриманий контент має не лише відповідати високим художнім і технічним стандартам, але й зміцнювати присутність України у світовому культурному просторі, формуючи впізнаваність та довіру до українського наративу.
Загальний бюджет ЛОТу — 40 млн грн.*
Мінімальна сума гранту (не може бути зменшена): 500 тис. грн.
Максимальна сума гранту (не може бути збільшена): 3 млн грн.
Обов’язкове співфінансування у розмірі не менше 10% від загальної суми бюджету проєкту.
У межах цього ЛОТу підтримується один сектор культури та креативних індустрій – аудіовізуальне мистецтво.
Пріоритетні напрями підтримки ЛОТу «Аудіовізуальний контент»:
- Сприяти розвитку digital-контенту у форматах відеоблогів, інтерв’ю, лайфстайл-блогів (Vlog), скетчів, веб-серіалів, тревел-шоу, стрімінгових форматів та анімаційних серій для соцмереж, роблячи його доступним для широкої аудиторії на популярних цифрових платформах і соцмережах. Стимулювання експериментальних і кросмедійних форматів для залучення молодіжної та онлайн-аудиторії.
- Підтримка створення телевізійного продукту у форматах розважальних та пізнавальних передач, ток-шоу, культурно-освітніх програм, документальних телефільмів, коротких серіалів і адаптацій успішних digital-проєктів у телевізійний формат, роблячи його сучасним, привабливим і конкурентним для глядачів усіх вікових груп і регіонів.
- Підтримка документалістики та спецпроєктів – від документальних фільмів і біографічних стрічок до історичних реконструкцій, репортажних циклів та спецпроєктів, що формують національну пам’ять і суспільний дискурс, забезпечуючи високий художній рівень і професійну якість, яка робить український контент впізнаваним і конкурентним на міжнародній арені.
- Сприяння розвитку музичного та креативного відеоконтенту – від музичних кліпів і концертних записів до live-версій, короткометражних музичних фільмів, міні-документалок про творчий процес та кросмедійних музичних форматів, що розширює аудиторію української музики, інтегрує її в сучасні музичні платформи та digital-середовище, підвищує впізнаваність виконавців і продюсерів та створює нові бренди й тренди у музичній індустрії.
- Підтримка анімаційного контенту для дітей, молоді та широкої аудиторії з підтримкою інноваційних технологій (3D, VR/AR, інтерактивна анімація) та розвитком нових жанрів і форматів. Контент формує позитивний культурний досвід, інтегрує освітні та виховні елементи і робить українську анімацію сучасною, цікавою та доступною для широкої аудиторії.
- Сприяння формуванню умов для кооперації митців, продюсерів, студій та платформ через створення спільних майданчиків для колаборації, обміну досвідом і використання виробничих потужностей, що сприятиме розвитку креативної економіки, стимулюватиме інвестиції у масовий український контент і підвищуватиме конкурентоспроможність українських продуктів на міжнародних ринках, зміцнюючи позиції України як культурного лідера.
Основний продукт ЛОТу:
- Digital-контент для медіа платформ (відеоблог, інтерв’ю, лайфстайл-блог (Vlog), скетчі, веб-серіал, тревел-шоу, стрімінгові формати, анімаційні серії для соцмереж)
- Телевізійний продукт (розважальні та пізнавальні телепередачі, культурно-навчальні програми, документальні телефільми, відеоадаптація вистав (з інклюзивною складовою).
- Анімаційний контент у форматі: короткі анімаційні серії, повнометражні анімаційні телефільми, освітня та дитяча анімація, анімація для digital-платформ.
* Фонд залишає за собою право не витрачати всі кошти, передбачені цим ЛОТом. Звертаємо увагу, що бюджет ЛОТу може змінитися як у сторону збільшення, так і у сторону зменшення у разі внесення змін до відповідних нормативно-правових актів.
Заявником ЛОТу може бути юридична особа всіх форм власності або фізична особа-підприємець, кожна з яких зареєстрована на території України відповідно до чинного законодавства України не менше, ніж за два роки на дату оголошення конкурсу, за виключенням тимчасово окупованих територій України*, та має відповідний досвід діяльності у сфері культури.
* Відповідно до актуальних змін до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 28.02.2025 № 376.
Подача проєктної заявки на конкурс: 15.12.2025 – 15.02.2026 (до 18.00 за київським часом).
Відбір проєктів на відповідність технічним критеріям: 16.02.2026 – 02.03.2026.
Реалізація проєктів включно з поданням звітності: з дати підписання Договору про надання гранту Фондом (але не раніше 01.06.2026 р.) до 30.10.2026.