13 August 2019, 16:08

15 серпня Український культурний фонд оголосить прийом заявок на нову конкурсну програму «Мережі й аудиторії», загальний бюджет якої складатиме 95 млн грн. 

Програма має на меті створити можливості для розширення та розвитку професійних знань і навичок митців шляхом мережування всередині секторів та реалізації школи культурного менеджменту в різних областях України. Також вона покликана сприяти залученню українського культурного сектору до діяльності міжнародних мереж у сфері культури заради представництва інтересів і промоції української культури та обміну досвідом.

Щодо розвитку аудиторій програма пропонує інструмент застосування маркетингових підходів для надання доступу до культурного продукту потенційному споживачеві та для комунікації з аудиторією; проведення просвітницьких заходів, які мають на меті підвищити вимогливість та освіченість потенційних споживачів культурних продуктів; здійснення досліджень потреб та інтересів наявної та потенційної аудиторії з метою виявлення відповідностей між культурною пропозицією та очікуваннями аудиторії.  

У рамках конкурсної програми «Мережі й аудиторії» будуть наявні три ЛОТ-и:

  • ЛОТ 1. Школа культурного менеджменту
  • ЛОТ 2. Участь у заходах міжнародних мереж 
  • ЛОТ 3. Розвиток аудиторії

Результатами програми мають стати навчальні програми для представників різних секторів культури, які б підвищували знання та практичні навички проектного та грантового менеджменту, знайомили із сучасними принципами ефективних комунікацій, креативних індустрій тощо; участь української делегації зі сфери культури в одному або низці заходів міжнародної мережі, що відбуваються за межами України та потенційно сприяють налагодженню міжнародних зв’язків у сфері культури; розроблена та проведена всеукраїнська інформаційна кампанія, спрямована на промоцію різних секторів культури та мистецтва.

Протягом 2018-2019 років УКФ провів низку стратегічних сесій, фокус-груп та експертних опитувань, аналіз міжнародного досвіду, аби виявити нагальні потреби культурних, креативних та аудіовізуальних секторів України. Отримані результати потреб секторів засвідчили, що питання, пов’язані з розбудовою зв’язків і мережуванням, є вкрай актуальними для української культури. Ці висновки підтверджує і дослідження програми Східного партнерства ЄС «Культура і креативність»: Україна присутня лише у 16 з 28 найбільших європейських мереж у культурному секторі. Так само, на думку представників стейкхолдерів секторів, важливим є розвиток аудиторій. Йдеться про діяльність інституцій, зацікавлених у поглибленні знань та кількісному розширенні своїх аудиторій, наявних та потенційних споживачів продуктів культурних, креативних та аудіовізуальних секторів, діяльність, яка спрямована на стимулювання інтересу аудиторії до культурної діяльності, підвищення обізнаності аудиторії про актуальні тенденції розвитку секторів та про ті можливості, які надає культурно-мистецька практика. Відповідно до запиту секторів Стратегією УКФ на 2019-2021 роки передбачено запуск програм «Промоція культури та місцевий розвиток» (ЛОТ-и: «Розвиток аудиторії», «Велика культурна столиця», «Мала культурна столиця») та програми «Розбудова зв’язків ‒ мережування». 

Для більш зручної навігації у конкурсних програмах Фонду було прийнято рішення розділити програми за типами заявників, відповідно трансформувати та переназвати програми: «Мережі й аудиторії» та «Культурна столиця». 

Прийом заявок на програму «Мережі й аудиторії» розпочнеться 15 серпня. Більш детальну інформацію про неї можна буде отримати на офіційному сайті УКФ та відеопрезентації на нашій сторінці у Facebook. 


Категорія: Новини