+380 (44) 506 22 66 [email protected]
08 October 2024, 12:10

Український культурний фонд долучився до Kyiv Media Week – головної медійної події в Україні та найбільшого східноєвропейського форуму у сфері аудіовізуального контенту, що триває в Києві з 2011 року. Захід традиційно став центром обговорення ключових аспектів медіасередовища, об’єднавши провідних експертів галузі. Дискусії між ними торкнулися, зокрема, протидії дезінформації, прозорості роботи державних інституцій та значення суспільного мовника в створенні якісного інформаційного простору. 

Під час панельної дискусії «Роль державних інституцій і суспільного мовника у формуванні здорової медійної екосистеми» спікери наголосили на важливості взаємодії обох секторів в наданні перевіреної інформації, боротьби з дезінформацією та підтримки суспільної прозорості. У панелі взяли участь Дмитро Решетченко, заступник виконавчого директора УКФ з проєктної роботи, Володимир Шейко, генеальний директор Українського інституту та член Наглядової ради УКФ, Ольга Герасим'юк, голова Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, Микола Чернотицький, Голова правління Суспільного Мовлення. Модерувала дискусійну панель Марічка Падалко, ведуча ТСН та 1+1 Марафон.

«Роль державних інституцій і суспільного мовника у формуванні здорової медійної екосистеми України є фундаментальною для підтримки демократичних принципів та інформованості суспільства. В умовах гібридної війни та масованої інформаційної атаки, вони відіграють важливу роль у протидії фейковим новинам, які підривають стабільність суспільства. Це особливо важливо у часи війни або політичної напруги, коли громадськість потребує правдивих даних для прийняття важливих рішень», – зазначив Дмитро Решетченко

За його словами, міцною опорою для побудови здорової медійної екосистеми в умовах воєнного стану є ринок аудіовізуального сектору та продуковані ним якісні твори. 

«Ніщо так влучно не розкаже про війну, не зацікавить аудиторію, як проєкти аудіовізуального сектору. Й ініціативи, які підтримує УКФ, тому яскравий приклад. Упродовж 2018–2023 років Фонд профінансував 508 культурно-мистецьких проєктів в межах сектору аудіовізуальне мистецтво. Загальна сума інвестованих коштів у культурні ініціативи склала 598,45 мільйона гривень. Говорячи про препродакшн та кіносценарії, наприклад, 2021 року ми підтримали понад 70 сценаріїв та презентаційних пакетів», – розповів Дмитро Решетченко

Під час панелі представник Фонду підкреслив необхідність постійної та прозорої співпраці між державними органами та медіасередовищем для досягнення стійкості та розвитку інформаційного поля України.

«Державні інституції, разом із суспільним мовником, забезпечують доступ до культурних, освітніх та пізнавальних програм, що сприяє загальному розвитку суспільства. У контексті України це надзвичайно важливо для збереження національної ідентичності, пропагування української культури та мови, особливо у регіонах, наближених до зони бойових дій. Тематика проєктів про війну в Україні, зокрема російські воєнні злочини, дуже чутлива і не завжди знаходить відгук підтримки іноземних донорів. Натомість УКФ, як державний інвестор розвитку культури й креативних індустрій, забезпечує сталу присутність таких проєктів в інформаційному просторі України та світу й робитиме це надалі», – додав Дмитро Решетченко. 

Він висловив сподівання, що влада дослухається голосу громадськості й не скорочуватиме бюджет Фонду на наступний рік, аби не допустити ще більшої стагнації аудіовізуального та інших секторів. 

«У бюджеті на 2025 рік заплановано лише 146 млн грн – це кошти на культурно-мистецькі проєкти та операційну діяльність Фонду. Віримо, що хоча б цей рівень збережеться. Уся адміністративна командна та Наглядова рада УКФ, а також профільний комітет Верховної Ради працюють над цим», – підсумував Дмитро Решетченко.

Нагадаємо, Український культурний фонд (УКФ) – державний інвестор розвитку культури та креативних індустрій України. Інституція заснована у 2017 році на підставі Закону України «Про Український культурний фонд». Підтримка індивідуальних, національних та міжнародних культурно-мистецьких проєктів здійснюється на конкурсних засадах в межах семи секторів: аудіальне мистецтво, візуальне мистецтво, аудіовізуальне мистецтво, культурна спадщина, літературна справа, перформативне та сценічне мистецтво, культурна та креативні індустрії. Упродовж семи років своєї діяльності Фонд профінансував 2717 проєктів. Сума інвестованих коштів у них становить понад 1,6 млрд грн, а кількість охопленої Фондом аудиторії – 53 млн осіб.

Категорія: Статті